Service & Onderhoud warmtepomp
Onderhoud aan je warmtepomp is belangrijk om een goede werking te garanderen bij een zo laag mogelijk verbruik. Daarnaast verlengt het de levensduur van je warmtepomp. Wij helpen je graag met onze service & onderhoudspakketten.
Verzekerd van een comfortabel en energiezuinig huis
Met een service & onderhoudsabonnement van ECO installaties ben je verzekerd van vakkundig onderhoud aan jouw warmtepomp. Een goede keuze, want dankzij goed onderhoud verleng je de levensduur van jouw warmtepomp én verklein je de kans op storingen. Bovendien bespaar je energie. Want een goed onderhouden en afgestelde warmtepomp is niet alleen veiliger, maar ook zuiniger in gebruik. Kortom: goed voor jou en het milieu.
Voorwaarden
Dit zijn de voorwaarden die gelden bij een Service en Onderhoud abonnement
Algemene voorwaarden van VNI
Algemene voorwaarden voor onderhouds- en serviceabonnementen voor woninginstallaties (VNI)
Veelgestelde vragen
Wanneer vindt het onderhoud aan mijn toestellen plaats?
Het onderhoud per toestel gebeurt één keer in de 24 maanden. We voeren onderhoud uit op alle toestellen waarop een service & onderhoudsabonnement is afgesloten. Wij nemen automatisch contact met je op voor het maken van een afspraak voor een service/onderhoudsbeurt.
Hoe kan ik een storing melden?
Wij staan 7 dagen per week voor je klaar, van 09:00 tot 21:00. Bij een storing kan je bellen naar 085-06 06 419. Zodra je een storing bij ons meldt, kijken we eerst op afstand mee. Onze ervaring leert dat wij je op afstand al goed kunnen helpen. Zo niet, dan kijken we of en wanneer een afspraak nodig is.
Nog geen abonnement, maar wel een storing?
Dan dien je eerst een abonnement af te sluiten.
Wat zijn voorbeelden van onterechte storingsmeldingen?
Onder onterechte storingsmeldingen worden meldingen verstaan zoals:
• Eventuele buitenunit wordt niet gehinderd door objecten of vuil.
• Een defecte elektrische zekering of hoofdschakelaar.
• Een onjuiste stand van thermostaat.
• Een te laag waterpeil in de cv-installatie.
• Een te laag vloeistof niveau van de bron.
Let op: storingen die niet veroorzaakt worden door een defect aan de warmtepomp vallen niet onder het service & onderhoudsabonnement. Bij een ongegronde klacht wordt minimaal het voorrijtarief, reiskosten en uren in rekening gebracht.
Van welke betalingswijzen kan je gebruik maken?
Wij werken met een doorlopend jaarlijks of maandelijks abonnement.
Welke service valt er onder het Service en onderhoud abonnement en wat is optimalisatie?
Doel van het Service en Onderhoud abonnement
De “Onbeperkt online en telefonisch ECO Hulpdesk” is bedoeld om klanten te helpen bij:
– Basisvragen over hun door ECO geleverde en ingestelde systemen.
– Uitleg over de werking of bediening van installaties die volledig door ECO Installaties zijn geleverd en in bedrijf gesteld. (na het bekijken van de uitleg films)
– Kleine instellingen of controles op afstand binnen de eigen leveringsomvang (mits binnen redelijke tijd).
Wat valt niet onder het Service & Onderhoud abonnement (regiewerk)
Optimalisatie valt onder regiewerk (tegen het uurtarief) wanneer:
– De vraag betrekking heeft op componenten of koppelingen die niet door ECO Installaties zijn geleverd of ingesteld (zoals externe sturing, domotica, batterijsystemen, of koppelingen via Enphase, SolarEdge, etc.).
– Er sprake is van diepgaande analyse of instellingen die meer dan een korte toelichting vergen.
– De klant een wijziging in instellingen of programmering wil die invloed heeft op werking of rendement.
– De klant vraagt om uitleg, diagnose of afstelling van systemen die door derden zijn aangepast of uitgebreid.

