Handleiding voor jouw installatie

We waarderen het dat je klant bent bij ECO installaties, en we streven ernaar je zo goed mogelijk te ondersteunen met je installatie. Op deze pagina vind je uitgebreide informatie over het optimaliseren en gebruiken van jouw installatie. In geval van een dringende storing en je bent abonnee van onze Service & Onderhoudsdienst, bel dan naar ons storingsnummer: 085-0606419.

Mocht je op deze pagina niet vinden wat je zoekt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 0318 – 250 230.

Voorbereiding voor jouw installatie | Waar mag je rekening mee houden?

Voor en tijdens de installatie is het fijn om bepaalde zaken voor te bereiden of rekening mee te houden. Het ECO team heeft voor jou als klant een mooie checklist gemaakt om af te vinken:

1. Drinkwater beschikbaar voor installateur (water uit een leiding met vaste kraan)
2. Heerlijk bakje koffie
3. WC – sanitaire voorzieningen
4. Plek om handen te wassen
5. Parkeerplaats voor de deur waardoor we materialen makkelijk kunnen verplaatsen. Tip: zet een parkeerplaats voor aankomst af.
6. Moeten wij de oude CV installatie meenemen? Laat dit van te voren weten aan Richard op kantoor.

Oplevering van jouw installaties | Hoe gaat dat in zijn werk?

De FineTuning maand en Service & Onderhoud abonnement

Na de inbedrijfstelling en oplevering wordt het systeem gedurende de eerste maand geoptimaliseerd (via beheer op afstand). Hiervoor dient de warmtepomp aangesloten te zijn op het internet.
1. Instellen van de stooklijn 
2. Jouw comfort bepalen en instellen (duurt lang voordat de temperatuur is aangepast vanwege lage temperatuur regeling) 
3. Geluid van de warmtepomp is niet naar wens

Na de eerste maand bieden wij meerdere Service & Onderhoudscontracten aan. Deze zijn te vinden op onze website.

Wat kan je het beste noteren over jouw installaties?

1. Datum van installatie (i.v.m. met garanties)
2. Notities over het gebruik die tijdens de oplevering worden gegeven
3. Serienummers (staan op de zijkant van het apparaat en in de online omgeving van het apparaat)

Vloerverwarming


Mijn vloerwarming opstarten samen met de warmtepomp. Waar moet ik aan denken?
Lees het hier: Opstart protocol vloerverwarming PDF

Hoe stel ik mijn verdelers handmatig in?
Filmpje volgt. 

Wat is een na-regeling en heb ik dit nodig?
Per ruimte krijg je een thermostaat dus je kan per ruimte de temperatuur instellen. Bedraad systeem of later een draadloos systeem nemen. Bij draadloos heb je batterijen die eens per half jaar moet vervangen. Na-regeling met thermostaat is een luxe product. Je kan ook met de hand de verdelers instellen.

 

Over garanties

ECO installaties geeft 2 jaar garantie op montage. Lees hier de voorwaarden van de garantie op montage.

Er zijn ook garanties vanuit leveranciers. Hieronder vind de garantie per product(*garantie termijn dient altijd gecheckt te worden bij de leverancier, aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend)

Garanties op zonne-energie:

Jinko zonnepaneel 25 jaar
SolarEdge Omvormer 12 jaar 
SolarEdge optimizer 25 jaar 
Montage constructie Esdec 10 jaar 
SolarEdge Batterij 10 jaar 

Garanties op warmtepomp:

Alpha Innotec 2 jaar 
NIBE 2 jaar 
Viessmann 5 jaar
Atlantic 5 jaar

Garanties laadpalen:

Wallbox 2 jaar 

Garanties Jaga:

Verschilt per onderdeel

Optimalisatie

1. Aantal starts

2. Aantal draaiuren

3. Instellen van de stooklijn (Het systeem berekent een wenselijke aanvoertemperatuur voor de verwarming op basis van de buitentemperatuur, dit is inderdaad de stooklijn. De sturing vergelijkt deze berekende temperatuur met de daadwerkelijke ingaande CV temperatuur. Deze berekende temperatuur zal hoger worden naarmate het buiten kouder wordt, aangezien het warmteverlies van de woning dan zal stijgen.)

4. Stroomverbruik (eventueel gasverbruik)

5. Hoe te koelen in de zomer (Lees hier het ebook

6. Hoe te verwarmen in de winter (Lees hier het ebook)

Veelgestelde vragen

Hoe koel ik mijn huis optimaal?
» lees meer

Hoe verwarm ik mijn huis optimaal?
» lees meer

Ik heb de thermostaat in de kamer of op de app hoger/lager gezet maar ik merk geen verschil?
» lees meer

We willen ’s nachts een andere temperatuur in ons huis dan overdag. Is dit mogelijk?
» lees meer

De warmtepomp maakt veel lawaai. Hoe kan ik dit verbeteren?
» lees meer

Ik meet het stroomverbruik en het valt mij op dat ik ongeveer 1 keer per week in de nacht deze piek tegenkom in het verbruik. Start altijd precies om 3:00 uur en om 4:00 uur komt er nog die piek achteraan die tot de 5 kwh stijft. Enig idee waardoor dit komt?
» lees meer

De warmtepomp slaat aan ’s nachts terwijl ik dit niet wil, hoe pas ik dit aan?
» lees meer

Ik wil een warm bad nemen maar de boiler is koud. Hoe kan ik dit verzorgen?
» lees meer

Hoe kan ik zien hoeveel stroom de warmtepomp verbruikt?
» lees meer

Hoe kan ik de opbrengst van mijn zonnepanelen bekijken?
» lees meer

Wanneer kan ik het beste mijn apparaten thuis aanzetten?
» lees meer

Kan ik de technische ruimte waar de warmtepomp staat vullen met spullen?
» lees meer

Wat is back up, batterijopslag en Smart Home bij SolarEdge en waarom is het handig om dit te hebben voor de toekomst ?
» lees meer